“سواع”
Suv‘â:
Kadın sûretinde tasvir edilen ve Mekke ile Tâif arasındaki Batn-ı Nahle’de
Ruhât denilen yerde bulunan Süvâ‘a Hüzeyl, Kinâne, Müzeyne ve Hemdân kabileleri
tarafından tapınılmaktaydı. Süvâ‘ kültünün bekçiliğini Lihyânoğulları
üstlenmişti. Süvâ‘a tapınanlar onun için hac ziyareti düzenlerler ve değerli
hayvanlarını kurban ederlerdi (Şehristânî, II, 237). Mekke’nin fethine kadar
varlığını sürdüren Süvâ‘ 8. (630) yılda Amr b. Âs tarafından yıkılmıştır.
Diğer taraftan Süvâ‘ın bir kadın şeklinde
tasvir edilmesi ve erkek
sûretinde temsil edilen Ved ile peş peşe anılması, onun, Sâmî geleneğinde
çeşitli isimlerle tapınılan verimlilik tanrıçasının Hicaz bölgesindeki bir
karşılığı olduğunu düşündürmektedir. Bu durumda ona
Vedd’in eşi olarak tâzimde bulunulmuş olması muhtemeldir. (T.D.V. İslam Ansiklopedisi, SÜV‘, Şinasi
Gündüz, cilt: 38, sayfa: 182-183).
Suv‘â’nın İlk önce “Dış Kanıt”ına daha sonra olası Gök’te naqş’ına
bakacağız.
http://dasi.cnr.it/index.php?id=79&prjId=1&corId=27&colId=0&navId=762413648&recId=5616
1905’te YULE bir yazıtı himyerlilere ait bir metin olarak
tanımlamış, Fotoğraflamış, kopya almış ama tercüme etmemiş (resimler).
Metnin okunmasında bir anlaşma yok.
(Hartwig Derenbourg-Fahd Tevfîq)
İbranca: סוע (SW‘A) ve שון
(ŞWN) okunmuş,
Eduard Glaser Suwa’
Sebetik: 𐩪𐩥𐩬 SWN?
(Ben bu şekilde okudum).
İbn Kelbi Yenbu'yu işaret ediyor.
Gökteki iz düşümü ne/kim olabilir?
Eğer Kahraman Takım Yıldızı (Perseus) olasılığımız yerinde ise onun "eşi" “Zincire Vurulmuş Kadın” olmalıdır.
Olası
صورة رجل: Erkek,
صورة امرأة: Kadın,
şeklinde betimlenen iki İlah'ın hem yerde hem de gökteki izini yakalamış gibiyiz...
At acaba kanatlı olabilir mi?
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder