26 Eylül 2024 Perşembe

19 İddiasını test (5) İsm ve Arş ve çifte standart

  

İddia 5 

İsm ve Arş; çifte standart

 

Tanrı için kullanılan "arş (yönetim)" kelimesi 9:128-129 hariç, Kuran'da 19 kez geçer. (12:100 ve 27:23 ayetlerindeki "arş" kelimesi "taht" için kullanılır.)

Kelime sayımlarında genelde iki türlü bir sayma metodu izliyoruz:

a. Formun bitişik zamirlerle kullanılmayan ma’rife ve nakra biçimleri. Nitekim Besmele’deki kelimelerin sayımında bu metot uygulandı. Gün kelimesinin sayımında yine bu metodun 365 sonucunu verdiğini görüyoruz. İlah, Arş kelimelerinin sayımında da aynı metot geçerli.

b. Aynı kökten türeme tüm formlar. Zamirlerle bitişik olanları dahil...

 

Test 5a

 



TEST 5b

 



 

SONUÇ 5

 

Formun bitişik zamirlerle kullanılmayan ma’rife ve nakra biçimleri.”

“Aynı kökten türeme tüm formlar. Zamirlerle bitişik olanları dahil

Bu cümleler pek anlaşılır değil, “tüm formlar” ve “aynı kökten” kelimeler ne anlamda kullanılmış olabilir?

اسْمُهُ  kelimesi zamir aldığı için sayıma girmiyor, بِاَسْمَائِهِمْ  kelimesi aynı kökten, çoğul ve zamir almış, sayıma girmiyor.

عَرْشُهُ kelimesi zamir almış sayıma girmiyor, diğer “Arş”lar Allah’a ait olmadığı için sayıma girmiyor. Oysa 


  (49;11) Sayıma dahil ediliyor.


İse açıklanan kurala uyduğu halde sayıma alınmıyor.

 

Başta belirtilen kural neden esnetiliyor?

Aynı kökten türeme tüm fromlara çoğullar neden dahil edilmiyor?

İsm” kelimesi ve “Arş” kelimesinde neden çifte standart uygulanıyor?

 

 

 

 

 

18 Eylül 2024 Çarşamba

19 İddiasını test (4) “H” mi sayacağız “T” mi? Neyi sayıyoruz?

 

“H” mi sayacağız “T” mi?

Neyi sayıyoruz?

İddia 4:

 


 


Test 4:

 

Neyi saydığını bilen biri “T”leri “H” saymış


 


 

Kadim Mushaflarda bu harfler/işaretler şöyle yazılmakta;

 


19:10


19:11,12

Sonuç 4:

 

Eğer her gördüğümüzü sayıyor isek, kadim Mushaflarda sûre başlarındaki besmeleyi saymamamız için bir neden bulunmamakta;







Yine bir iddia şöyle; “Fatiha'nın başındaki Besmele'nin bağımsız bir ayet olduğu ve diğer sure başlarındaki besmelelerin ise bağımsız bir ayet olmadığı anlaşılıyor.”

Nereden anlaşılıyor?

Fatiha Sûrenin Başı ve Baqara Sûresinin başı;


Diğer sure başlarındaki besmelelerin ise bağımsız bir ayet olmadığı nereden anlaşılıyor? Gördüğümüzü saymıyor muyduk?

 Tekrar hatırlatalım, Mevcut yazılı rakamların en eski örnekleri Mısır'dandır ve MS 873-874'e tarihlenmektedir. Bu şu demek rakamlar olmadığına göre "ayet numaraları"da rakamların icadından sonra olmalıdır. Sayımlarda verilen ayet numaralarına ihtiyatla yaklaşmak daha doğru olsa gerek.

 

19 İddialarının test edilmesi (3) Alaq Sûresi 19 ayet mi? Emin misiniz?

 

Alaq Sûresi 19 ayet mi? Emin misiniz?

 

İddia 3

 

“Surelerin Kuran'daki sırası Tanrısaldır.”

“Sayarak geriye doğru sayın ve 19. sureye ilerleyin. Bu surenin (Embriyo) 19 ayete sahip olduğunu göreceksiniz. Elinizdeki Kuran'ı açıp baktığınızda bu surenin "Oku!" kelimesiyle başladığını ve kronolojik sırada ilk sure olduğunu öğreneceksiniz. (Surenin harflerini sayarsanız, toplam 285 [19x15] harfe sahip olduğuna tanık olacaksınız.) Demek ki, kronolojik olarak ilk inen 19 ayetli sure, sondan 19'uncu sıraya yerleştirilmiştir.”

 

Test 3

 

19

 



 

20

 


 


 



 



   


 


 


 


 


 


 



 

 

18

 


 




 

Sonuç 3:

 

Hafs, Dûrî, Sûsî, Şu’be, KHalef, Rûveys... 19 ayet,

Qâlûn, Verş, Bezzî, Qunbul, İbn Verdân, İbn Cemmâz 20 ayet

Hişâm, İbn Zekvân, 18 ayet.

Eski Mushaflar Kontrol edildiğinde ayet numaralarının olmadığı görülecektir. Ayet fasılaları için başka şekiller tercih edilse de henüz “rakamlar” sayı olarak kullanılmadığını biliyoruz. Mevcut yazılı rakamların en eski örnekleri Mısır'dandır ve MS 873-874'e tarihlenmektedir.



Sayımalarda, kadim Mushaflar temel alındığında ayet numaraları ile ilgili hesap yapmak temel aldığınız mushafın ayet fasılalarının işaretlerini belirlemek, bunlar üzerinden hesap yapmak zorunluluğu bulunmaktadır.

Eğer günümüzden bir Mushaf metni üzerinden hesap yapacaksanız, bu Mushaf metninin hangi qıraat üzerinde size geldiğini belirmek zorunda ve ona göre hesap yapmalısınız.






 

 

16 Eylül 2024 Pazartesi

19 İddialarının test edilmesi (2) Qalem Suresi "Nûn"lar üzerine

 

İddia 2:

 

Kuran'ın 68. suresi ن/NuN" harfi ile başlar. Bu suredeki "N"lerin sayısı 133 olup, 19'un tam 7 katıdır. Surenin başındaki "N" harfi, tüm diğer başlangıç harflerinden farklı olarak, seslendirildiği biçimiyle, yani ن,'NuN" diye yazılır.

Test 2:

Qalem suresi sayım

 

سورة الحاقة

بسم الله الرحمن الرحيم

 

ن وَالْقَلَمِ وَمَا يَسْطُرُونَ (1) مَا أَنْتَ بِنِعْمَةِ رَبِّكَ بِمَجْنُونٍ (2) وَإِنَّ لَكَ لَأَجْرًا غَيْرَ مَمْنُونٍ (3) وَإِنَّكَ لَعَلَى خُلُقٍ عَظِيمٍ (4) فَسَتُبْصِرُ وَيُبْصِرُونَ (5) بِأَيِّكُمُ الْمَفْتُونُ (6) إِنَّ رَبَّكَ هُوَ أَعْلَمُ بِمَنْ ضَلَّ عَنْ سَبِيلِهِ وَهُوَ أَعْلَمُ بِالْمُهْتَدِينَ (7) فَلَا تُطِعِ الْمُكَذِّبِينَ (8) وَدُّوا لَوْ تُدْهِنُ فَيُدْهِنُونَ (9) وَلَا تُطِعْ كُلَّ حَلَّافٍ مَهِينٍ (10) هَمَّازٍ مَشَّاءٍ بِنَمِيمٍ (11) مَنَّاعٍ لِلْخَيْرِ مُعْتَدٍ أَثِيمٍ (12) عُتُلٍّ بَعْدَ ذَلِكَ زَنِيمٍ (13) أَنْ كَانَ ذَا مَالٍ وَبَنِينَ (14) إِذَا تُتْلَى عَلَيْهِ آيَاتُنَا قَالَ أَسَاطِيرُ الْأَوَّلِينَ (15) سَنَسِمُهُ عَلَى الْخُرْطُومِ (16) إِنَّا بَلَوْنَاهُمْ كَمَا بَلَوْنَا أَصْحَابَ الْجَنَّةِ إِذْ أَقْسَمُوا لَيَصْرِمُنَّهَا مُصْبِحِينَ (17) وَلَا يَسْتَثْنُونَ (18) فَطَافَ عَلَيْهَا طَائِفٌ مِنْ رَبِّكَ وَهُمْ نَائِمُونَ (19) فَأَصْبَحَتْ كَالصَّرِيمِ (20) فَتَنَادَوْا مُصْبِحِينَ (21) أَنِ اغْدُوا عَلَى حَرْثِكُمْ إِنْ كُنْتُمْ صَارِمِينَ (22) فَانْطَلَقُوا وَهُمْ يَتَخَافَتُونَ (23) أَنْ لَا يَدْخُلَنَّهَا الْيَوْمَ عَلَيْكُمْ مِسْكِينٌ (24) وَغَدَوْا عَلَى حَرْدٍ قَادِرِينَ (25) فَلَمَّا رَأَوْهَا قَالُوا إِنَّا لَضَالُّونَ (26) بَلْ نَحْنُ مَحْرُومُونَ (27) قَالَ أَوْسَطُهُمْ أَلَمْ أَقُلْ لَكُمْ لَوْلَا تُسَبِّحُونَ (28) قَالُوا سُبْحَانَ رَبِّنَا إِنَّا كُنَّا ظَالِمِينَ (29) فَأَقْبَلَ بَعْضُهُمْ عَلَى بَعْضٍ يَتَلَاوَمُونَ (30) قَالُوا يَاوَيْلَنَا إِنَّا كُنَّا طَاغِينَ (31) عَسَى رَبُّنَا أَنْ يُبْدِلَنَا خَيْرًا مِنْهَا إِنَّا إِلَى رَبِّنَا رَاغِبُونَ (32) كَذَلِكَ الْعَذَابُ وَلَعَذَابُ الْآخِرَةِ أَكْبَرُ لَوْ كَانُوا يَعْلَمُونَ (33) إِنَّ لِلْمُتَّقِينَ عِنْدَ رَبِّهِمْ جَنَّاتِ النَّعِيمِ (34) أَفَنَجْعَلُ الْمُسْلِمِينَ كَالْمُجْرِمِينَ (35) مَا لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُونَ (36) أَمْ لَكُمْ كِتَابٌ فِيهِ تَدْرُسُونَ (37) إِنَّ لَكُمْ فِيهِ لَمَا تَخَيَّرُونَ (38) أَمْ لَكُمْ أَيْمَانٌ عَلَيْنَا بَالِغَةٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ إِنَّ لَكُمْ لَمَا تَحْكُمُونَ (39) سَلْهُمْ أَيُّهُمْ بِذَلِكَ زَعِيمٌ (40) أَمْ لَهُمْ شُرَكَاءُ فَلْيَأْتُوا بِشُرَكَائِهِمْ إِنْ كَانُوا صَادِقِينَ (41) يَوْمَ يُكْشَفُ عَنْ سَاقٍ وَيُدْعَوْنَ إِلَى السُّجُودِ فَلَا يَسْتَطِيعُونَ (42) خَاشِعَةً أَبْصَارُهُمْ تَرْهَقُهُمْ ذِلَّةٌ وَقَدْ كَانُوا يُدْعَوْنَ إِلَى السُّجُودِ وَهُمْ سَالِمُونَ (43) فَذَرْنِي وَمَنْ يُكَذِّبُ بِهَذَا الْحَدِيثِ سَنَسْتَدْرِجُهُمْ مِنْ حَيْثُ لَا يَعْلَمُونَ (44) وَأُمْلِي لَهُمْ إِنَّ كَيْدِي مَتِينٌ (45) أَمْ تَسْأَلُهُمْ أَجْرًا فَهُمْ مِنْ مَغْرَمٍ مُثْقَلُونَ (46) أَمْ عِنْدَهُمُ الْغَيْبُ فَهُمْ يَكْتُبُونَ (47) فَاصْبِرْ لِحُكْمِ رَبِّكَ وَلَا تَكُنْ كَصَاحِبِ الْحُوتِ إِذْ نَادَى وَهُوَ مَكْظُومٌ (48) لَوْلَا أَنْ تَدَارَكَهُ نِعْمَةٌ مِنْ رَبِّهِ لَنُبِذَ بِالْعَرَاءِ وَهُوَ مَذْمُومٌ (49) فَاجْتَبَاهُ رَبُّهُ فَجَعَلَهُ مِنَ الصَّالِحِينَ (50) وَإِنْ يَكَادُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصَارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَيَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُونٌ (51) وَمَا هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِلْعَالَمِينَ (52)

Kadim Mushaflardan Kontrol

 

               Staatsbibliothek zu Berlin: Petermann I 38 (Ahlwardt 339)



Staatsbibliothek zu Berlin: Wetzstein II 1913 (Ahlwardt 305)



Staatsbibliothek zu Berlin: Wetzstein II 1925 (Ahlwardt 364)



Staatsbibliothek zu Berlin: Wetzstein II 1943 (Ahlwardt 365)



Cambridge University Library: MS Add.1150



Dār al-Maḫṭūṭāt ( دار المخطوطات House of Manuscripts): DAM 01-11.8



Dār al-Maḫṭūṭāt ( دار المخطوطات House of Manuscripts): DAM 01-13.13



Dār al-Maḫṭūṭāt ( دار المخطوطات House of Manuscripts): DAM 01-14.3




 

Dār al-Maḫṭūṭāt ( دار المخطوطات House of Manuscripts): DAM 17-14.3


Topkapı Palace Museum (Topkapı Sarayı Müzesi): "Saray 50385" (Gotthelf Bergsträßer archives)


Topkapı Palace Museum (Topkapı Sarayı Müzesi): "Saray 50386" (Gotthelf Bergsträßer archives) [= Karatay 42]

 


Topkapı Palace Museum (Topkapı Sarayı Müzesi): "Emanet 13" (Gotthelf Bergsträßer archives) [= Karatay 59]



Central Library of Islamic Manuscripts ( المكتبة المركزية للمخطوطات الاسلامية) (Cairo, EG)



Khedivial Library, today: Egyptian National Library and Archives ( دار الكتب والوثائق القومية ): "qāf 3" (Gotthelf Bergsträßer archives) [maṣāḥif 387]


Private library of Sherif ʿAbdarraḥmān b. Zīdān: [no call number known]

 


Bibliothèque nationale de France: Arabe 336

Bibliothèque nationale de France: Arabe 343


Bibliothèque nationale de France: Arabe 349 (b)


Bibliothèque nationale de France: Arabe 399

Bibliothèque nationale de France: Arabe 5122


   Rampur Raza Library (Rampur, IN)



Topkapı Palace Museum (Topkapı Sarayı Müzesi): "Saray Medina 1a" (Gotthelf Bergsträßer archives) [= Karatay 3]

 

Qalem suresinde ن 131 adet geçmekte.



Sonuç 2

 

Qalem Sûresiyle ilgili birinci iddia şöyleydi: “Bu suredeki "N"lerin sayısı 133 olup, 19'un tam 7 katıdır.”

Qalem Sûresindeki sayımlara göre "131" “Nûn” bulduk. 133 Sayısı doğru çıkmadı. 

İkinci iddia ise “Surenin başındaki "N" harfi, tüm diğer başlangıç harflerinden farklı olarak, seslendirildiği biçimiyle, yani ن,'NuN" diye yazılır.”

İddia edildiği gibi Kadim Mushaflarda “Nûn” yazımında farklı bir "yazıma" rastlamadık.

Eğer "Nûn" şeklinde okuyuşu esas alacak isek "حم" geçen yerlerde "MîM"leri iki mi sayacağız?

Nûn'u iki saymakta "MiM"leri tek saymaktaki kriter nedir?

Bunun bir cavabını biz veremekdir.

 



 

Cibt ve Tâgût Kelimelerinin Habeşçe izleği

                                                          Cibt ve Tâgût Kelimelerinin Habeşçe izleği   “ اَلَمْ تَرَ اِلَى الَّذٖينَ ا...